مطلب قبلي :: صفحه اول :: مطلب بعدي
300 و نگاهی دیگر
دوشنبه ۲۱ اسفند ۸۵

سایت های مرتبط:
www.300themovie.com
فیلم در imdb
توضیح فیلم در ویکی پدیا
نامه ای به سه دوست بمب گذار
lets bomb 300
حرفهایی دیگر در مورد فیلم 300

.:: نظرات نگاشته شده از سوي خوانندگان
در مورد اينکه فيلم ۳۰۰ با بزرگنماي زياد ودور از واقعيت ساخته شده شکي نيست اما ما بايد واقع بين هم باشيم در مورد صحنه هاي ابتداي فيلم جاي که نماينده خشايار شاه وارد کاخ فرمانده رومي ميشه به حضور زن فرمانده اعتراض ميکنه اما اين که واقيت نيست به نظر اين دوستان نماينده خشايار شاه که خودش از طرفدارهاي ازادي زن بود ميتونه همچين درخواستي رو بکنه اين فيلم درمورد ايران امروزي ماست که فقط يک پوشش قديمي به اون دادند و همين باعث اعتراض مسئولين ما به اين فيلم بود وگرنه دل اين مسئولين مثلا فرهنگي براي خشايار شاه وتاريخ وملت ايران نسوخته بود اين اعتراض فقط براي اين بود که به مسولين رده بالاي ايران و نوع سياستهاشون توهين شده بود
رضا :: چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت / ۱۰:۲۶ صبح :: reza@oatr_yahoo.com
جناب ! وجدان هم خوب چيزيه.
ياس :: چهارشنبه ۲۲ فروردین / ۱۱:۰۷ صبح ::
من از اينکه مي بينم درباره مردان بزرگي که ايران به تاريخ و فرهنگ دنيا هديه کرده اينطوري داوري ميشه تاسف ميخورم. به خصوص وقتي اين داوري بد ازطرف ايرانيان باشه. اينکه بعضي از ما زيادي به گذشته چسبيديم درسته اما اينکه همه افتخاراتمون رو از لج گذشته دوستان دور بريزيم اصلا کار پسنديده اي نيست.
در دنياي شرق باستان پيش از قدرت گرفتن ايرانيان خشونت عجيبي حاکم بود. در جايي که قوم پيروز مردان شکست خورده رو ميکشت و زنان وبچه ها رو برده ميکرد کورش به عقايد حقوق واستقلال فرهنگي زباني و حتي حکومتي ملتهي تابع احترام گذاشت. گزنفون يوناني که يک ايدآليست بود براي توصيف مدينه فاضله و حکومت روياييش داستان زندگي کورش رو نوشت. گزنفون ميگه مردم کورش رو پدر ميناميدند و دوست نداشتند کسي غير از کورش بر اونها حکومت کنه. شاهنشاهان ايراني رو نبايد با آدمکشهايي مثل اسکندر و چنگيز مقايسه کرد. فرصت نيست که اخلاق شاهان ايراني رو در کتيبه هاشون ونوشته هاي بزرگترين دشمنانشون (يونانيها) براتون شرح بدم.
اما بايد يادمون باشه که ايران هميشه از شرق(اقوام بيابانگرد) وغرب مورد حمله قرار ميگرفته و خودش (حتي در زمان حمله) بيشتر مدافع بوده. غربيها از همون زمان کورش هميشه بيابانگردهاي شرقي رو عليه ايران تحريک ميکردند. در دوران هخامنشي ولايات شرق مديترانه(ايوني ها) تابع ايران بودند. اينها نزادشون يوناني بود. در زمان داريوش بزرگ يونانيها هينها رو تحريک کردن و ايونيها هم سارد (يکي از پايتختهاي هخامنشي) رو آتش زدند داريوش پيش از اونکه بتونه يوناني ها رو تنبيه کنه از دنيا رفت. در زمان خشايارشا مجمع حکومتي تصميم به اين کار گرفت. سپاه ايران حداکثر ۱۸۰ هزار نفر بود. شهرهاي يونان شمالي هم طرفدار ايران بودند و راه دور زدن تنگه اي رو که ۴ سوار در کنار هم به زحمت ازش عبور ميکردند و بيش از ۱۰ هزار نفر ازش محافظت ميکردند به ايرانيها نشون دادند(پس از شکست ناوگان يونان در آرتميزيون). ايرانيها هم آتن رو که همه اهاليش فرار کرده بودند آتش زدند(به انتقام سارد).
از بزرگي ايرانيها همين بس که در طول هزاران سال ملتها و افراد زيادي رو از خوي وحشيگري به انسانيت رسوندند و در پذيرفتن خوبيهاي مردمان ديگه بي نظير موندند.
پرفسور ريچارد نلسون فراي ميگه در تمام طول تاريخ هيچ ملتي به اندازه ايراني ها به بشر خدمت نکرده.
يه کم قدر خودمون رو بيشتر بدونيم!
سعيد :: دوشنبه ۲۰ فروردین / ۱:۵۴ بعدازظهر :: sasamoomivand@yahoo.com
سلام:خوندن این مطلب و نظرات وقت زیادی از من گرفت
فقط می خوام بگم حتما نباید تاریخ رو بلد باشیم تا بدونیم این فیلم چه قصدی داره اگه فقط کمی به مسائل روز توجه داشته باشیم اونوقت ما هم دادمون در میاد.اونا با این فیلم نه تنها گذشته ی مارو زیر سوال بردن بلکه راه اینده رو هم برای ما تنگ کردن
یه چیز دیگه چرا بعضی ها همه ی کاستی های امروز رو که علتش فقط خودمونیم به اساس انقلاب ربط میدن ؟
مگه نمیشه هم ایرانی بود هم مسلمان.هم شیعه بودو هم آریایی؟!!!!!!!
زنده باد :ایران اسلامی /زنده باد :ایرانی/آبی باد :خلیج همیشه فارس
الهه :: یکشنبه ۱۹ فروردین / ۰:۵۹ بعدازظهر :: AFTAB_MAHTAB6451@YAHOO.COM
آقاي لوک عزيز سلسله زند بعد از سلسله افشاريه و قبل از سلسله قاجار بر اين کشور حکومت کردند وبه دست آغا محمد خان قاجار منقرض شدند و همانطور که گفتم نادر شاه افشار در زمان آخرين شاه صفوي يعني شاه تهماسب دوم با دستي قدرتمند کشور از هم پاشيده ايران را که از شمال توسط روسها از غرب توسط عثمانيها واز شرق تا نواحي مرکزي ايران توسط افغانيها اشغال شده بود را دوباره قوام بخشيد و ظرف چند سال علاوه بر اينکه ايران را به ابرقدرت شرق تبديل کرد با زدن تير خلاص به پيکر سلاطين قدرتمند عثماني که نام آنها و ارتش مخوف آنها (يني چري ها) براي اروپائيان و آسيائيان (غرب آسيا و ايران غربي ) هميشه ياد آور مرگ و غارت و نابودي بود را براي هميشه تبديل به يک قدرت درجه ۳ نموده و خطر تجاوزات آنها به ايران را براي هميشه منتفي کرد.و در نهايت از آنجا كه دولت گوركاني هند جمعي از فراريان افغان را پناه داده بود و به توقعات نادر جوابي نمي داد نادر ناچار شد كه عازم شبه قاره شود . نبردي که در 15 ذيعقده سال 1151 ه.ق. ( 24 فوريه 1739 ه. ) در ناحيه کرنال هند روي داد به شكست محمد شاه گوركاني انجاميد . نادر به همراه سپاهيان خود وارد دهلي شد پس از ضرب سكه و اعلام انقياد حريف ، دگرباره تخت سلطنت را به محمد شاه پس داد . پادشاه گوركاني نيز در مقابل آن ، مناطق غربي آب اتك و رودخانه سند را به ايران تسليم كرد.حالا من نميدانم کجاي اين شخصيت به چنگيز خان مغول شباهت دارد که متاسفانه برخي از فرزندان همين خاک به جاي بزرگداشت ياد اين ابرمرد از وجود او در تاريخ درخشان ايران اظهار تاسف مي کنند!!!
بهزاد :: شنبه ۱۸ فروردین / ۲:۲۳ بعدازظهر :: behzad.eyvazi@gmail.com
آقاي لوک عزيز سلسله زند بعد از سلسله افشاريه و قبل از سلسله قاجار بر اين کشور حکومت کردند وبه دست آغا محمد خان قاجار منقرض شدند و همانطور که گفتم نادر شاه افشار در زمان آخرين شاه صفوي يعني شاه تهماسب دوم با دستي قدرتمند کشور از هم پاشيده ايران را که از شمال توسط روسها از غرب توسط عثمانيها واز شرق تا نواحي مرکزي ايران توسط افغانيها اشغال شده بود را دوباره قوام بخشيد و ظرف چند سال علاوه بر اينکه ايران را به ابرقدرت شرق تبديل کرد با زدن تير خلاص به پيکر سلاطين قدرتمند عثماني که نام آنها و ارتش مخوف آنها (يني چري ها) براي اروپائيان و آسيائيان (غرب آسيا و ايران غربي ) هميشه ياد آور مرگ و غارت و نابودي بود را براي هميشه تبديل به يک قدرت درجه ۳ نموده و خطر تجاوزات آنها به ايران را براي هميشه منتفي کرد.و در نهايت از آنجا كه دولت گوركاني هند جمعي از فراريان افغان را پناه داده بود و به توقعات نادر جوابي نمي داد نادر ناچار شد كه عازم شبه قاره شود . نبردي که در 15 ذيعقده سال 1151 ه.ق. ( 24 فوريه 1739 ه. ) در ناحيه کرنال هند روي داد به شكست محمد شاه گوركاني انجاميد . نادر به همراه سپاهيان خود وارد دهلي شد پس از ضرب سكه و اعلام انقياد حريف ، دگرباره تخت سلطنت را به محمد شاه پس داد . پادشاه گوركاني نيز در مقابل آن ، مناطق غربي آب اتك و رودخانه سند را به ايران تسليم كرد.حالا من نميدانم کجاي اين شخصيت به چنگيز خان مغول شباهت دارد که متاسفانه برخي از فرزندان همين خاک به جاي بزرگداشت ياد اين ابرمرد از وجود او در تاريخ درخشان ايران اظهار تاسف مي کنند!!!
بهزاد :: شنبه ۱۸ فروردین / ۱:۴۲ بعدازظهر :: behzad.eyvazi@gmail.com
اقا بهزاد
آخرين پادشاه سلسله صفوي توسط خاندان زند بر کنارشد نه نادر شاه افشار!
لوک :: جمعه ۱۷ فروردین / ۲:۳۳ بعدازظهر :: louklucky@yahoo.com
فکر کنم بعد از ساسله پادشاهي صفوي سلسله زند بر ايران حاکم شد نه افشار
لوک :: جمعه ۱۷ فروردین / ۲:۲۹ بعدازظهر :: louklucky@yahoo.com
آقاي محترم با خواندن مطالب شما و برخي از نظر دهندگان متوجه شدم که تخصصي در تارخ نداريد مثل اون شخص محترمي که مي گفت ما تاريخ رو از ۱۵۰ سال پيش شناختيم که اين شخص محترم بهتره مطالعه اي در مورد کتيبه بيستون داريوش کبير بکنه و با بزرگترين سند تاريخي چند هزار ساله اصلاْ ايراني آشنا بشه و دوم به خود شما که مطالعه اي در مورد نادر شاه داشته باشيد تا بفهميد که در حدود ۱۰ سال قبل از به قدرت رسيدن نادر واخراج افغاني ها و ترکان عثماني از اين کشور عملاْ نام ايران به علت بي لياقتي آخرين شاهان صفوي از صحنه جغرافياي سياسي دنيا حذف شده بود و در آخر کمي با وجدان بيدار به اين موضوع فکر کنيد که اگر شخصي مثل شما در راس کار اين مملکت قرار بگيرد چه چيزي از فرهنگ اين مملکت باقي خواهد ماند. بي هويتهائي که موضوع فيلم ۳۰۰ به اندازه يک ذره آنها را ناراحت نميکند و بدتر از آن در خصوص مسايل تاريخي که تخصصي در آن ندارند اظهار نظر فاضلانه مي کنند در خصوص فرهنگ مردم آن دوره مطالعه کنند تا ببينند که بسياري از رفتارها و کردارها و باورهايي ناشايستي که ما اکنون داريم ( مثل همين بي غيرتي در خصوص ميهن )در آن زمانها گناه محسوب مي شد و به همين جهت اجداد ما در دنياي متمدن شناخته شده آن زمان حرف اول را مي زدند. اي کاش مي دانستيد که بهترين و پاک ترين جوانان اين وطن از گذشته هاي دور تا همين جنگ اخر با عراق جان خودشان را بر سر اين خاک گذاشتند تا اين فرهنگ به من و شما برسه . اگر به قول شما ما در حال حاضر چيزي نداريم براي اين است که بنده و جنابعالي براي اين مرز پر گهر هيچ کار شايسته اي نکرده ايم.
باور بکنيد يا نکنيد بازهم مي توان اين فرهنگ را (البته با زدودن برخي باورهاي غلت و خرافي ) به عنوان اصيل ترين فرهنگ به مردم دنيا ارايه کرد و اين مهم نياز به نسلي پر تلاش و ميهن دوست از جان گذشته دارد (مثل همان نسلي که الآن شما به آنها ددمنش اطلاق ميکنيد و از روي ناداني آنها را با چنگيز مقايسه مي کنيد) و اگر تعداد آدمهاي همفکر شما در اين نسل زياد شود بايد ترسيد که کار اين مملکت به تلاشي و تجزيه بکشد.
بهزاد :: چهارشنبه ۱۵ فروردین / ۲:۱۰ بعدازظهر :: behzad.eivazi@gmail.com
فرزند ایران امروز فرهنگ کهن تو چهارمین موج از امواج حملات ویرانگر تاریخ خویش را از سر می گذراند.این بار هم تمامی ارزشهای دیرینه ما به مبارزه طلبیده شده است.برای هر ایرانی راستین ایران یعنی میراث هزاران سال زندگی و افرینندگی نیاکان او یعنی سرزمین امید ها "تلاشها"رنجها و خوشیهای اجداد او.فراموش نکنیم در این سرزمین ابو مسلم ها "بابک ها "به افریدها و همرزمان دلیر و گمنام انان برای ان جان باختند که ایرانی بمانندواز سرمایه عظیمی بنام ملیت ایرانی"تمدن ایرانی"وفرهنگ ایرانی دفاع کنند.مهاجمان بارها به ایران حمله کردند.کتابخانهها را اتش زدند.مردمان را به اسارت گرفتندولی ایران هر بار کابوس های مرگ و وحشت را از سر گذرانید.زیرا فرهنگ ملی ان با بر جا مانده بود.این فرهنگ"فرهنگ انسانی جهان بین و سازنده ای بود که از هنر واندیشه مایه می گرفت.فرهنگی که به گفته گروسه دانشمند فرانسوی مشعل فروزان ان از هنگامیکه در سحر گاه تاریخ روشن شد تا به امروز هرگز خاموش نشدهودر برتو تابندگی مداوم ان ایران توانسته یکی از شکوهمندترین تمدن های انسانی تاریخ را بیافریند.ارسطو در جواب اسکندر که از او در ارتباط با ایرانیان راهنمایی خواسته بود گفت تو توانستی بر ایرانیان غلبه کنی اما نمیتوانی خرد انها را از بین ببری"زیرا ایرانیان مردمی خردمندند.اسکندر به خوبی دانسته بود که او و سربازانش میان فرهنگ ایرانی ذوب خواهند شد.من نمی گویم که بنشینیم وصبح تا شب برای خودمان هورا بکشیم وافتخار قرقره کنیم .می دانم گذشته درگذشته و باید حال را دریابیم ولی بد نیست که کمی انصاف داشته باشیم وکمی راجع به تاریخمان بیشتر مطالعه کنیم.کوروش کبیرهم می خواست یک حکومت واحد جهانی بوجود بیاورد ولی او حتی به بتهای بابلیان احترام می گذاشت.ای کاش ما هم تواناییهای امریکاییها را در فیلم سازی داشتیم ان وقت به جای بحث و جدل های بیهوده ما هم میتوانستیم فیلمی در مورد ابراهام لینکلن انها بسازیم که چطور جنوبیها"هموطنان خودشرا" وحشیانه تارومار کرد. البته برای فیلمنامه هم از نوشته های یک نویسنده خشک مغزنژادبرست جنوبی استفاده میکردیم.به هر حال بعد از دو هزار سال یکی بیدا شد راجع به خشایارشا ایرانی فیلم بسازد.انشاالله وقتی کارگردانان ایرانی از ساختن یوسف و زلیخا وغیره فارغ شدند نوبت به خشایارشا ه وداریوش و کوروش و//////////////// هم میرسد
روژان :: سه شنبه ۷ فروردین / ۸:۴۵ صبح :: rojanowji@yahoo.com
به جلو بنگريم به جلو برويم و بدانيم در گذشته چه بوديم و چه مي توانيم شويم! مي داني که قطعه شعري در کنار نمايي از تخت جمشيد يکي از مشوقين بزرگ مشروطه بود؟
:: سه شنبه ۷ فروردین / ۲:۴۷ صبح ::
به یحیی : بابا از کی این تعصبات برابر با وطنپرستی شده؟ یعنی اگر یکی رگ گردناش ورم نکرد الان یعنی وطناش رو دوست نداره؟ عجب.
هاله :: یکشنبه ۵ فروردین / ۳:۲۰ بعدازظهر ::
به نظر شما نويسنده محترم آيا بهتر نيست که به کساني که اين فيلم را ساخته و پرداخته اند دست مريزاد گفت و از آنها خواست براي اينکه ما خودمان را از بس آدمهاي صبور و با اخلاقي ميدانيم بروند و بخش هاي ديگري را از تاريخ پيدا کنند و هر چه مي توانند دروغ سرهم کنند و به همه چيز ما توهين کنند و افترا ببندند و ما هم با تشخص و جتلمني تمام ببينيم و به ايشان درود بفرستيم و احترام بگذاريم و به کساني که شايد يک کمي از خون غيرت در وجودشان مانده و بهشان برخورده بخنديم و بگوييم عجب آدمهاي امل و بي جنبه اي...
به نظر شما اين بهتر نيست؟!!!
بيشتر از همه من دلم براي اون ديوونه هايي ميسوزه که چندسالي دلشونو به کوروش و داريوش و .. خوش کرده بودند و فکر ميکردندند صهيونيستها فقط از اسلام و کشور اسلامي بدشون مياد و اگه روزي مردم ايران دست از اسلام بکشند و برگردند به دوره قبل از اسلام دشمني صهيونيستها و امريکايي هاي بدبخت آلت دست با ايرانيان تموم ميشه. دلم براي اونا ميسوزه که حالا مي بينند اونا حتي از توهين به کوروش و داريوش و آريا و ... نميگذرند تا با تمام وجود بتوانند دشمن را از پاي در بيارورند...
ببخشيد به هرحال...
مهدي عظيمي :: شنبه ۴ فروردین / ۵:۵۳ بعدازظهر :: mhdiazimi@yahoo.com
نمي دونم شما به چي عقيده داري و هدفت از نوشتن اين مطالب چي بوده ولي بايد بعد از خودن نظرات كمي خجالت كشيده باشي،
اگه به دين اسلام معتقدي(و از اين ...مقدس ها هستي كه الكي با تاريخ ايران بد هستن) !!! پيامبرتون گفتند:وطن دوستي از ايمان است.
اگه به تاريخ علاقه مندي منشور حقوق بشر كورش كبير را بخون.
اگه آدمي يكم در مورد نوشتهات فكر كن.
اگه روشن فكري، و از امريكا طرف داري مي كني،بدون كه اونها كه هم آينده دارن و هم حال رفتن از پس توي تاريخ يه داستان پيدا كردن و هر جور دلشون مي خواد تعريف ميكنن.
((دوستاني كه نشون دادن ايراني براي هويتش ارزش قائله خسته نباشن))
yahya :: شنبه ۴ فروردین / ۳:۰۰ صبح :: yahya192002@yahoo.com
با سلام
دوستان نظرات مختلفي دادند فرض کنيد من کوروش رو يا هخامنشيان رو نميشناسم آيا تفاوتي در زندگيم حاصل مي شه نه که نه چون الان مهمه شايد همون تاريخه که زندگي و آينده رو درشت مي کنه ولي وقتي تاريخ معاصر مارو که خيلي از پدرانمون هم اون رو ديدند به گند کشيدن مي شه تاريخ هزاران سال قبل رو افتخار دونست تاريخي که جز اسم پادشاهانش چيزي ازش نمي دونيم هي مي گيم ما صاحب تمدن بوديم پس کو اون تمدن که تا کسي مي ياد حرف بزنه ميزنن توي دهنش کو اون عدالت کوروش آريايي که بچه هاي لب جوبو ببينه کو اون همه تمدن از اصالت آريايي فقط تعارف تيکه پاره کردن مونده و تشريفات. از قديم هم گفتن که داشتم داشتم مهم نيست چي داري رو کن. گذشته از اين مسائل قومي ومليتي فکر کردن در اين زمان يک فاشيست بودن به تمام معناست چرا که همهي انسانها انسان هستند و هيچ کدام بر هم برتري دارند و الان زمان انترناسيوناليته هست.
تاري :: پنجشنبه ۲ فروردین / ۹:۱۴ بعدازظهر :: zj_tari2@yahoo.com
بابا شمارو به خدايي که ميپرستيد اين حرفهارو ول کنيد بريد به اين نشاني و ببينيد کشور عزيزمون و امپراتور سابق جهان الان در کجاي جهان ايستاده
http://www.il-ireland.com/il/qofl07/index.php#Iran
مغرور ديروز شرمنده امروز :: پنجشنبه ۲ فروردین / ۶:۵۹ بعدازظهر ::
سلام ! می خواستم بگم ما تا به حال درباره ی تاریخ تمدن کشوری
فیلم نساختیم اگر هم فیلمی بوده درباره ی تاریخ اسلام بوده و ربطی
هم به غرب نداشته اوناکه درباره ی حملات ایرانیان که مربوط به چند میلیون سال پیش است فیلم می سازند چرا درباره ی وحشیگرانه همه
روزه ی امریکا و اسرائیل و ... جرئت فیلم سازی ندارند ؟ در ضمن باید بگم که توجه به نوشته شدن خلیج عرب به جای خلیج فارس مطلب مهمیه و به هیچ وجه مایه عقب موندن از پیشرفت های دنیا نیست ! نگاهی به موفقیت های علمی ایرانیان طی 4-3 سال اخیر نشون می ده که ایران داره خیلی خوب جلو میره صد البته کاستی هائی هم هست که برای رفعش به زمان لازمه در ضمن به تصویر کشیدن مغرضانه تاریخ تمدن یک ملت بی احترامی به اون ملته چه بسا اگر اینطور نبود کمپانی برادران وارنر عذر خواهی نمیکرد و نمی گفت داستان فیلم تخیلیه! هوشمندانه تر به ماجرا نگاه کنید این مخدوم کردن چهره ی ایرانیان در بین مردم جهان نیست؟
:: پنجشنبه ۲ فروردین / ۱۱:۰۳ صبح ::
سلام ... حرفت از يه نظرايي درسته .... من نظرمو تو وبلاگ خودم نوشتم ... حالا من خوشحال ميشم اگر بخونيش و نظرتو بگي .
سپهر :: سه شنبه ۲۹ اسفند / ۱:۰۹ بعدازظهر :: s_3pi@yahoo.com
نگاه واقع بين زماني قشنگه که همه ي جوانب را با هم ببينه!تو هم واسيه خودت از اون وره بوم افتادي!
يه تاريخ نگارو يا سازنده ي فيلم تاريخي بايد همه ي زوايا رو نشون بده!تا بيننده خودش قضاوت کنه!!!!!!!!
خواستي ===>*چشم ها را بايد شست.جور ديگر بايد ديد* باشي ولي خراب کردي!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ساناز :: سه شنبه ۲۹ اسفند / ۱۱:۲۵ صبح :: flower3sal@yahoo.com
با سلام
اولين اشتباه شما اينه که خشايارشا و داريوش و کوروش را با نادر و چنگيز و غيره قاطي مي کني . لشکر کشي خشايارشا بخاطر تلافي حمله يونانيها به ليدي که يکي از ملل تحت حمايت ايران بود صورت گرفت و اگر تاريخ را مطالعه کنيد متوجه مي شويد در مسير حرکت خشايار تا قبل از تنگه ترموپيل که يونانيها سر راه ارتش ايران قرار گرفتند هيچ تعرضي به يونانيها ارد نشد و ارتش ايران آذوقه را از يونانيان خريداري کرد . ضمنا اينکه ايرانيها را افرادي خونخوار ددمنش و همجنس باز جلوه داد حرکتي است که نمي توان براحتي از آن گذشت و بايد قبول داشت که حکومت هخامنشيان به خصوص در زمان پادشاهان آغازين به دين و ناموس ملل ديگر احترام مي گذاشت و منشور ملل کوروش مويد اين مطلب است . ضمنا در همين جنگ ترموپيل در آغاز جنگ بدليل محدوديت جا اجساد اسپارتها را به دره مي انداختند که پس از مشاهده رشادت اسپارتها توسط خشايارشا بدستور وي اجساد اسپارتها همراه با ايرانيها به پشت جبهه منتقل شد و قبر هايي که از آنها باقي مانده گواه آن است . به هر حال ما ايرانيان بايد از فرهنگ و تمدن ايران دفاع کنيم و صرفا چسبيدن به مسائل ديني نبايد باعث نابودي تمدن گذشته ما شود . ما براي اصحاب کهف فيلمسازي مي کنيم ولي به کوروش و ساير شخصيتهاي تاريخي که ۲۵۰۰ سال پيش خداپرست آزادانديش و عادل بودند توجهي نمي کنيم .
:: دوشنبه ۲۸ اسفند / ۰:۰۵ بعدازظهر ::
آقا واقعا دمت گرم . بالاخره يکي رو ديدم که به اين نکته دقت کرد که اين فيلم از روي چي ساخته شده .
بهرحال شايد واقعا ما بايد چشمامون رو باز کنيم و خودمون رو بهتر ببينيم !!!
علي :: یکشنبه ۲۷ اسفند / ۵:۴۸ بعدازظهر ::
khobe vase defa az gozashte va tamadono fahange iran emsal ro be name koroushe kabir nam gozari konim garche shodani nist ama hade agha yekari beyne khodemon kardim
گلنوش :: یکشنبه ۲۷ اسفند / ۱۱:۵۴ صبح :: golnoosh1383@yahoo.com
khobe vase defa az farhango tamadono gozashteye iran emsal ro be name koroush nam gozari konim gar che midonam shodani nist ama hadeghal beyne khodemon ye kari kardim movafagh bashin
گلنوش :: یکشنبه ۲۷ اسفند / ۱۱:۴۳ صبح :: golnoosh1383@yahoo.com
به نظر من مردم خودشون رو به کوچه ي علي چپ زدن!مگه شاهاني که ما داشتيم جز اين بودن؟؟؟مگه غلط به تصوير کشيده شدن؟
مهسا :: یکشنبه ۲۷ اسفند / ۹:۴۶ صبح :: stars2ya@gmail.com
سلام
بهتر است توجه بيشتري به فرهنگ وتمدن گذشته خود داشته باشيم چرا که هويت ماست.گويا شما مساله اصلي را فراموش کرديد و آن اين است که در کتب تاريخي و حتي کتب نوشته اشده به دست خود يونانيان ژادشاهان هخامنشي به دادگستري شهرت دارند.اين شاهان با تسخير سرزمين هاي ديگر به فرهمگ و اعتقادات آنها احترام ميگذاشتند و هرگز قومي وحشي نبودند آنها خود بنيانگذار حقوق بشر بودند
:: شنبه ۲۶ اسفند / ۱۰:۳۹ بعدازظهر ::
دوست عزيز سلام
از ديد هنري با اينکه سازندگان فيلم ژيش از اين کارهاي با ارزشي در کارنامه داشتند ولي اين فيلم حتي از ديد نقادي سينمايي هم چنگي به دل نميزند
تاريخ نشان داده هنرمنداني ماندگار ترند که براي کارهايشان تحقيق جامعو کاملي انجام داده باشند و ساخت اين
فيلم مثل اين هست که به يک بيسواد گفته باشند کار بزرگي انجام دهد به چند دليل
اولا سازنده با لباس دوران هخامنشي که جستجو براي يافتن ان بسيار راحت است اشنايي نداشته
دوما شاه ايران را شبيه به افريقاييها يا شاهان و فراعنه مصر تصوير کرده است
من وقتي فيلم را ديدم ناراحت نشدم
چون به نظرم بيشتر از يک فيلم جدي از نظر ساخت فيلم شبيه کارتون و از طرفي کمي هم مرا ياد فيلمهاي رزمي و... مي انداخت مثلا يوناني ها قتل عام ميکردند بدون اينکه کشته بدهند اين فيلم را در امريکا هم يک فرد عاقل ببيند ميخندد چون مشخصا فيلم جدي و شاخصي نيست
مشکل اينجاست که اکثريت در هر جامعه اي را عامه مردم تشکيل ميدهند که از تاريخ و فرهنگ مملکت خود خبر ندارند چه برسد به تاريخ کشور هاي ديگر و اين اطلاعات غلط بهعنوان واقعيات در ذهن انها جا ميگيرد
در ضمن اين حرف درست است که بزرگترين شاهان هم از ديد کشورهاي مغلوب و شايد در واقع هم سفاک بودند.
اين مسيله قبل از اين هم به طور خفيفتر در موردفرهنگ ايران در فيلم- اسکندر- ساخته يکي از مشهورترين کارگردانان امريکا رخ داده بود
البته در مورد خليج عربي دوست من فکر نميکنم تحريف تاريخ و تبديل نام خليج فارس به خليج عربي کار درستي باشد از قديم الايام گفته اند -احترام امامزاده به متوليش است-.
موفق باشيد و با تبريک سال نو
گلناز :: شنبه ۲۶ اسفند / ۱۰:۲۴ بعدازظهر ::
سلام اميدوارم از اين همه نظرهاي جور واجور خسته نشده باشي
فکر مي کنم هر انساني يا مجموعه اي از انجام هر کاري هدفي داره
اگر هدف شيفتگي انسانها و خلق يک اثر بديع باشد باصحبت شما تاحدودي موافقم (البنه در شدايطي که انها هم همين صبر رانسبت به تفکرات ما داشنه باشند به عنوان مثال اگر ما هم نه اکنون که فکر کنند ميخواهيم تلافي کنيم
درمورد حمله اتمي امريکا يا مسله يهوديان درجنگ جهاني دوم
فيلم بسازه!!!!!!!
در دنيايي که خوشبختانه يا بدبختانه زور بر ان حکمفرماست ارزش صحبتهاي شما دوست عزيز جايي ندارد ......فقط ظالم يک روز ايراني ومغولي و يک روز هم امريکاييست ولي نه من وتو بلکه تمامي انسانهاي ازاده به دنبال دنيايي ميکردند که حاکمش مثل شما فکرکند متاسفم
محمد :: شنبه ۲۶ اسفند / ۸:۲۵ بعدازظهر :: ebrahimhabibi_m@yahoo.com
be nazare man in ye peigame vase hame afrade mamlekate ma yani inke ma nabayad gomaie kochiktaro maskhare konim , ma to in mamlekat gomaie kochik bozorg ziad darim , motaasefane aksaran beheshon tohin mishe , vali chon sedashon be hija nemirese moshkeliam ijad nemishe , hala vaghti ma khoodemon injoori hastim be afrade mamlekate khoodemon be har nahvi tohin mikonim az bigane che entezar ke be hame ma tohin nakone
علي :: شنبه ۲۶ اسفند / ۶:۴۴ بعدازظهر :: haniablH20@yahoo.com
در عين اينکه همش کشکه ولي در جاي خودش عکس العمل لازم داره
بالاخره انسان با همين چيزا زندگي ميکنه
:: شنبه ۲۶ اسفند / ۴:۲۲ بعدازظهر ::
سلام دوست من.
خوب هین که جای تعجب نداره .... تا وقتی که ما خودمون راجع به امام حسین و حسن و قلی و تقی و نقی و در کل راجع به فرهنگ و تاریخ یه کشور و قوم دیگه فیلم میسازیم خوب معلومه که دیگران هم واسه ما فیلم میسازن. حالا هرجور که دلشون بخواد این کارو میکنن
احسان :: شنبه ۲۶ اسفند / ۱۱:۵۲ صبح ::
به نظر من درست نیست در مقابل این توهین اروم نشست شاهان ما هر چی بودن برای ما و این اب و خاک بودن جایی که اونقدر بزرگ بوده که بهش میشه گفت یه دنیا
توهین به اونچه تو خاک (چه این زمان چه اون زمان) ما بوده و اتفاق افتاده غیر قابل بخششه.
حالا میخواد با فیلم باشه یا هر چیز دیگه
الان اگه کوتاه بیایم فردا ایرانی رو دایناسور ترسیم میکنن پس خودمون نباید بخواییم و نباید بزاریم در هر جایی و به هر شکلی.
امير :: شنبه ۲۶ اسفند / ۲:۵۵ صبح ::
سلام من يه سري از کامنتا رو خوندم واقعا مردم خوب با مسائل جنبي سرگرم ميشن با خواهرم که مي خونديم ديدم راس مي گه مي دوني اون موقع که اسلام اومد ايرانيا مي خواستن اما عربا رو نه حتي گرفتن شمال ايران سخت بود مي گم بيگانه هميشه بيگانست چه خوب چه بد
:: جمعه ۲۵ اسفند / ۱۱:۴۳ بعدازظهر ::
اميدوارم که دربارش فکر کني.
/,,\ J.L.K.R /,,\ :: جمعه ۲۵ اسفند / ۱۱:۲۷ بعدازظهر :: prmsk_mp89@yahoo.com
من با نظرت موافق نيستم.
ما بايد قبول کنيم که ايراني هستيم (البته ايران واقعي نه اين ايران آشغال اسلامي) و بايد از تاريخ بسيار قديميمان دفاع کنيم.
اگر الان ما چيزي نگيم و بگذاريم اونا هر کاري بکنن٬ چند وقته ديگه ۱۰ تا فيلم ميسازن و توي هر کدومشون٬ يک جور به تاريخ ما توهين مي کنن.
ما بايد الان جلوي اونا رو بگيريم و بهشون اجازه نديم که از اين جور چرنديات بسازن.
وقتي که ما تمدن داشتيم اونا هيچي نبودن٬ حالا اونا با يک فيلم همه تاريخ و تمدن ما رو زير سؤال بردن! مسخره نيست؟!
/,,\ J.L.K.R /,,\ :: جمعه ۲۵ اسفند / ۱۱:۲۰ بعدازظهر :: prmsk_mp89@yahoo.com
من واقعا از اين همه روشن فکري تعجب ميکنم!! واقعا تو واکنش ايراني ها رو ناشي از نداشتن آينده و حال ميدوني؟؟!!
يعني ملت هايي که آينده و حال دارن اگر تاريخشونو به گند بکشن هيچي نميگن؟؟؟!! بله منم موافقم که ما الان چيزي نداريم اما اين دليل نميشه که اون چيزي رو هم که داريم خودمون نابود کنيم. يه کم مثله اسمت عقلت رو هم (به) کن!
براي ملتي که داره جون ميکنه گنداشو جمع کنه حفظ هويتش يکي از مهمترين کاراشه... اگر يه کم واقع بينانه به قضيه نگاه کنيم ميبينيم که هخامنشيان بزرگترين تمدني بودن که تا حالا وجود داشته..آيا قيافه و وحشي گري هاي اونا تو اين فيلم راسته؟؟ تو به چه جراتي کوروش و چنگيز رو با هم مقايسه ميکني؟
نگار پ :: جمعه ۲۵ اسفند / ۸:۴۴ بعدازظهر ::
وقتي ما خودمون تاريخ و تمدننمون رو به اسم روشنفکري مي فروشيم چه انتظاري از افرادي داريم که ايراني ها براشون حکم چنگيز رو داره. کدوم از ما قبول داره که اجدادمون واقيعا حيوانهاي انسان نماي وحشي بودن. کدوم نژاد ايراني الان سياه پوسته که قبول کنيم خشايارشاه. شاه ايران سياه بوده؟ اگه امروز همين حداقل کاري که از دستمون بر مي ياد رو انجام نديم تخت جمشيد هم براي خودمون يه خاطره مي شه. وطن دوستي چيزه خوبييه که متاسفانه همه ندارن......
:: جمعه ۲۵ اسفند / ۳:۲۹ بعدازظهر ::
ببین حرفات بعضیاش درسته ولی غلط هم زیاد داری چون اولا هخامنشیان هر جا رفتند عادل بودند که اینو همه ی مورخین تایید کردند دوم اینکه اینا ما رو به ظاهره یک قوم وحشی معرفی کردند ولی همه می دونیم ایران اون موقع آقای دنیا بوده و سوم این که ما در اون جنگ پیروز شدیم و شکست مال یونان بود
اما از همه مهم تر این که این بهمئ اهدهف سیاسی داشته. چرا زمانی که روابط ایران و آمریکا خوب بوده ما متمدن بودیم اما حالا وحشی شدیم؟
لطفا جواب منو حتما بده.خوشحال می شم
نریمان :: جمعه ۲۵ اسفند / ۱:۲۰ بعدازظهر :: nk_mercury2000@yahoo.com
سلام: متاسفانه تاريخ مارا بدلايلي غربي ها نوشته اند وما ايرانيها تا ۱۵۰ سال پيش حتي نميدانستيم که تاريخ گذشته ما چه بوده است و از کوروش وداريوش و اشکاني و ساساني هم فقط در شاهنامه نامي آمده و آنهائي که به گذشته موهوم وخيالي چسبيده اند بدانن که همه آنها را مورخيني از قبيل هرودت و گزنفون و غيره روايت کرده اند ونميدانيم چرا اينهمه دروغ را براي ما نوشته يا نويسانده اند و حالا همان غربي ها روايت ديگري از تاريخ ما را باز گو ميکنند سوال اينجاست که وقتي تعريف مينويسندخوشمان مي آيد ولي موقعي که شايد گوشه اي از حقيقت را ميگويند ما بدمان مي آيد ؟ داريوش طبق کتيبه بيستون يکي از جلادان تاريخ است ولي غربي ها از او براي ما داريوش خيلي کبير ساخته اند وهر کس باور ندارد ميتواندکتيبه بيستون را بخواند و بعد قضاوت بکند وبگرديد اگر منبعي براي تاريخ گذشته حودمان از خود ايرانيها پيدا کرديد مارا هم در جريان بگذاريد. متشکرم
محمد اميري :: جمعه ۲۵ اسفند / ۶:۵۰ صبح ::
تو که با اين همه اب و تاب تاريخ رو زير سوال مي بري اصلا چيزي ازش ميدوني؟ ميدوني که هرودوت تاريخ نويس همون ملت مغلوبي که ميگي حق دارن ما رو شبيه ديو و هيولا ببينن در باره ي هخامنشي ها چي نوشته؟ ميدوني که گفته ((ملت هاي مغلوب ارزو داشتند سايه ي دشمني مثل کوروش از سرشان کم نشود)). ميدوني کوروش و داريوش که اسمشون رو کنار اسم کثيف چنگيز و نادر مياري هيچ وقت ملتي رو مجبور نکردن از فرهنگ و دينشون دست بکشن و حتي حاکم ها هم از بين خود اون ملت انتخاب ميشدن
ميدوني.... اگر هم ميدوني چندان برات مهم نيست ولي من فکر ميکنم حتي اگه قراره جهاني بشيم بايد چيزي براي عرضه به جهان داشته باشيم يه چيزي که بشه ازش دفاع کرد و فقط مال خودمون باشه مال خودمون.......
ژاندارک :: پنجشنبه ۲۴ اسفند / ۸:۵۴ بعدازظهر :: joanofaa@yahoo.com
به ملتي که ز تاريخ خويش بي خبر است
به جز حکايت محو و زوال نتوان گفت ( عارف قزويني)
دوست عزيز :
بر فرض که حرف شما درست ويوناني ها ي مغلوب ما را ملتي ددمنش تصور کردند و به قول شما درست هم فکر کردند اما ميشود لطفا براي من توضيح بدهيد که اين وسط آمريکا و هاليوود چه کاره اند و اصلا چرا زک اسنايدر و فرانک ميلر که هيچ ربطي به يونان ندارند مدافع حقوق يونانيان شده اند؟
شادي :: پنجشنبه ۲۴ اسفند / ۸:۳۵ بعدازظهر ::
سلام! اول از اينکه بايد بگم واقعاْ جاي تاسف داره که انقدر راحت هر کسي و هر کشوري که هر وقت هر چي دلش مي خواهد به مردم ما و به کشور ما ميگه. اين دفعه هم که لطف فرمودند و اصالت و تمدن و مليت ما رو زير سوال بردند!! مي خواستم بگم که : ( احترام مسجد را متولي بايد نگهداره ) ما وقتي خودمون بهخودمون احترام نميزاريم از ديگران چه انتظاري داريم ؟ وقتي انقدر راحت به خودشون اجازه مي دن که قبر کوروش و خراب کنن يا نوروز و حذف کنند !! وقتي ما تو ايران جشن مهرگان نداريم !! جشن سده نداريم !!! وقتي ما خودمون روز ۲۹ بهمن که روز عشاقه جشن نمي گيريم بهد مي ريم جشن ولنتاين ميگيريم چه انتظاري از غريبه ها داريم ؟؟؟؟ آخه ما چرا همش بلديم حرف بزنيم موقع عمل همه خوابن؟؟!! اول خودمون احترام خودمون و نگهداريم بعد به ديگران عيب بگيريم!!! و ۱۰۰ البته که اين پادشاهان ما که سنبل عدل و پاکي -قدرت -اصالت در تمدن ما هسستند حتي ۱٪ هم قابل قياس با چنگيز مغول و امثالهم نيستند ولي حيف که ميبينيم اين وحشيان چه مورد ستايش ملت و مردمانشون هستند و پادشاهان ما......................
سالومه.د :: پنجشنبه ۲۴ اسفند / ۶:۵۵ بعدازظهر :: saliiiiiiiiii_1982@yahoo.com
سلام : خيلي جالبه طبق معمول ما همه ايرانيها وزير شعار هستيم!!!!! بله درسته به تمدن و اصالت و مليت و.... ما توهين شده ولي اينها همه واقعيت داره . ما چرا هيچ وقت فکر نميکنيم تا هرکس حرف ميزنه شروع مي کنيم به جبهه گيري و جنگ؟؟؟؟ بخصوص اگه آمريکا باشه !!! بيائيد کمي فکر کنيم و ببينيم اين بلاهايئ که ايرانيها قرنها پيش بر سر ملتهاي ديگه آوردن الان همين نوادگانشون که ادعاي ايراني بودن و فرزندان کوروش ميدانند دارن بر سر خودشون ميارند. چرا ما هميشه چشمامونو مي بنديم و واقعيتها رو نمي بينيم . بدونيم که جواب هاي هويه وقتي ما اين همه به اونها نسبت ميديم و اونها رو خونخوار و اژدها ميکنيم نکنه انتظار داريم اونها بشينن و مارو نگاه کنند و برامون لبخند بفرستند. نه اين خبرها هم نيست اونها هم مثل ما فقط اونها با تکنولوژي براي ما جنگ رواني درست مي کنند ما اين عرضه را نداريم . ولي يقيناْ ما هم در چند ۱۰۰ سال آينده درباره جنگ عراق و آمريکا به همين صورت ياد مي کنيم !!! البته در شرايطي که بچه ها و نوه ها و .... هاي ما مثل ما نباشند. ملتي که از خودي ميخوره از غريبه چه انتظاري داره !!!!!! من و ببخشيد اين حرفها دليل بر بي هويت بودن نيست به اين دليله که ما حالا حالاها با وجود اين سردمداران کوروش نما به هيچ جا نمي رسيم و هميشه در موضع ضعف قرار مي گيريم.......
سالومه :: پنجشنبه ۲۴ اسفند / ۳:۰۵ بعدازظهر ::
اول: شما را توصيه ميکنم يه کم بيشتر تاريختان را مطالعه وبيشتر فکر کنيد. وقتي ميبني ۲۵۰۰سال پيش اتهام وحشي گري به ۲۰۰۰۰۰۰ايراني ميزنند يعني اعقاب همه ايرانيان ...
دوم: اينکه آيا انروزگار کل جمعيت ايران چند ميليون نفر بوده؟
سوم: دو ميليون نفرچگونه خودرا از نقاط مختلف يک سرزمين پهناور که براي پيمودن فاصله شرق و غربش ؛ ماهها زمان لازمست يکباره به آتن رسيانده اند؟
چهارم: البته جنجال بر سر اين فيلم چه توسط ايرانيان يا سازندگان يا منتقدان حرفه اي و غيره به نفع فروشنگان فيلم خواهد بود تا از اين احساسات حد اکثر استفاده در فروش را ببرند.خواه اثري هنري ودر خور توجه باشد يا نه.
جليل :: پنجشنبه ۲۴ اسفند / ۳:۰۱ بعدازظهر :: vorood_mamnu@yahoo.com
خوب خدارو شکر مثل هميشه!!!! ما ايرانيها هميشه اهل شعار و حرف و ..... در واقع همه ايرانيها وزير شعار هستند. ما همش دوست داريم بجنگيم هر کي تا حرف بزنه بپريم بهش ! بخصوص اگه اون آمريکا باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! اگه يه کم فکر کنيم ميفهميم تمام اين وقايع که ۱۰۰ ها قرن پيش ايرانيها بر سر ملتهاي ديگه آوردن در حال حاضر همين نوادگان ايراني و آريائي که هميشه ادعا ميکنند دارند بر سر ملت و مردمان خودشون ميارند !!! در واقع فقط صورت مساله عوض شده جواب همينه!!! پس زود قضاوت نکنين ما : چون جواب هاي هويه. وقتي ما انقدر به آمريکائيها نسبت خونخواري و آدم کشي ميديم و هزاران چهره غول و اژدها ازشون مي سازيم پس نبايد انتظار داشته باشم که اونها هم به ما لبخند بزنن و برامون عشق و محبت بفرستن. ما هم مثل اونها فقط اونها اين امکانات و دارن که راحت و با ساختن يک فيلم براي ما جنگ رواني درست کنند و ما اين عرضه رو هم نداريم !! پس بهتره اول خودمونو درست کنيم بعد شعار بديم ........ با اجازتون ما با وجود اين دولت فعلاْ در موضع ضعف هستيم!!!!!!!! اين حرفها هم دليل بر بي هويت بودن نيست بهتر درست واقعيت و ببينيم .مطمئناْ ۱۰۰ سال ديگه ما هم از جنگ عرلق و آمريکا به همين صورت ياد مي کنيم
سالي :: پنجشنبه ۲۴ اسفند / ۲:۴۷ بعدازظهر ::
روزبه عزيز...نوشته ت رو خوندم و همينطور تعدادي از کامنتها رو...خلاصه بگم با نظرت موافقم...مردمي که هيچ چيزي براشون نمونده با چنگ و دندون با تاريخي ميچسبن که انسانهاي ديگه اي در زمان ديگه اي اون رو رقم زدن...روزبه جان...مدتها بود ميخواستم در مورد حماقت ناسيوناليستي بنويسم...شايد نوشته تو بهانه اي بشه براي اينکه نوشتن اون مطلب رو جلو بندازم...
شراگيم :: پنجشنبه ۲۴ اسفند / ۱۱:۰۷ صبح :: sharymahak@yahoo.com
بدونه هيچ شکي سازنده اين فيلم ميخواد تمدن ايراني را زير سوال ببرد حالا اگر هم راست باشد ما بايد از خودمون دفاع کنيم
با تشکر ابرام
ابرام س :: پنجشنبه ۲۴ اسفند / ۱۰:۲۳ صبح ::
اوه اوه اوه! چه همه ناسيوناليست بي هويت و بي نام و نشان و بي ايميل و وبلاگ!
چه عصابي داري با اينا سر و كله ميزني روزبه جان!!
پرگلك :: پنجشنبه ۲۴ اسفند / ۶:۲۳ صبح :: parisaa@gmil.com
salam azizam mamnun azin hame ebraze ehsasati ke bekhatere irano irani ebraz dashty vali azizam ma kesani hasty ke daeeye dare farhango tamadonim age bekhaym be hamiin rahaty az kenareshun begzarim hargez nemitunim inro be farzandanemun enteghal bedim
azat 1 chiz ro khalesane tamana mikonam va un inke dar hich jamee name dariush kurosh va sayere mafakhere iranro dar kenare ghateline afsar gosikhteyy chon eskandaro changizo amsalahom nayari ma hamishe be hamvatan budan ba dariush eftekhar kardim chon fakhre farhange jahane pas farhangemunro khodemun ba daste khodemun zire pas nazarim man dar in mored etelaate vasiee jam avari kardam ke tu in majal tavane bayanesh ro nadaram vali omidvaram ruzi betunam unharo be chap beresunam ma irani hastim va be irani budanemun mibalim
bazam mamnun az tavajohe khaset be in masale
CHO IRAN NABASHAD TANE MAN MABAD
SHAHAB :: پنجشنبه ۲۴ اسفند / ۴:۴۳ صبح ::
salam azizam mamnun azin hame ebraze ehsasati ke bekhatere irano irani ebraz dashty vali azizam ma kesani hasty ke daeeye dare farhango tamadonim age bekhaym be hamiin rahaty az kenareshun begzarim hargez nemitunim inro be farzandanemun enteghal bedim
azat 1 chiz ro khalesane tamana mikonam va un inke dar hich jamee name dariush kurosh va sayere mafakhere iranro dar kenare ghateline afsar gosikhteyy chon eskandaro changizo amsalahom nayari ma hamishe be hamvatan budan ba dariush eftekhar kardim chon fakhre farhange jahane pas farhangemunro khodemun ba daste khodemun zire pas nazarim man dar in mored etelaate vasiee jam avari kardam ke tu in majal tavane bayanesh ro nadaram vali omidvaram ruzi betunam unharo be chap beresunam ma irani hastim va be irani budanemun mibalim
bazam mamnun az tavajohe khaset be in masale
CHO IRAN NABASHAD TANE MAN MABAD
SHAHAB :: پنجشنبه ۲۴ اسفند / ۴:۴۰ صبح ::
شايد اين ميان هر کسي به نوعي نظرش درست باشه اما بايد يه کاري کرد با خودمون درگير شديم که چي راه پيداکنيم بهتر نيست؟! تمدنمون رو کدوممون ياد داريم فرهنگمون .اصالتمون...
بايد بدونيم کي بوديم چي بوديم کي هستيم تا دفاع کنيم از اصلمون.ما گذشتمونو فراموش کرديم که حالا يکي پاشه صريح دفا کنه نه به خاطر تعصب به خاطر حقيقت وجوديش ثابت کنه ما همون مردمي بوديم که حتي چند تصوير تخت جمشيد هم که ازش چيزي مونده ما رو ثابت کرده .؟؟؟!!!! شاد باشيد
يه دختر ايروني :: پنجشنبه ۲۴ اسفند / ۲:۱۵ صبح ::
این هیاهو میدونی شبیه چیه؟ اینکه آدم هفت قلم آرایش بکنه و لباس و کیف و کفش گرونقیمت تن کنه ولی یکماه استحمام نکرده باشه و بوی تعفناش از یک فرسخی به مشام برسه.
اول باید آدم بودنمون رو به دنیا ثابت کنیم بعد لاف اصالت بزنیم.
ببخش که تند و نازیبا نوشتم. متأسفانه اوضاع به همان نازیبائیست.
هاله :: پنجشنبه ۲۴ اسفند / ۲:۰۹ صبح ::
aslan miduni chera khashayar shah be yoonan hamle kard? midooni oon 300 nafar faghat ahle espart boodan va bad khashayar shah bekhatere shojaateshoon bakhshid?
midooni ma avalin keshvare daraye hoghooghe basharim ?
hala bayad ma ro mesle vahshiha neshoon bedan?
:: پنجشنبه ۲۴ اسفند / ۰:۴۴ صبح ::
فراموش نکنيم که آينده هر ملت در گرو گذشته ي اون ملته .ملتي که نتونه از گذشته اش دفاع کنه آيندهاي هم نداره .
کيانا :: پنجشنبه ۲۴ اسفند / ۰:۲۹ صبح :: kianaaaaa_82@yahoo.com
درود:حالا که آنها به قول قديميها فرنگي هستند خود ما که آرايايي هستيم چرا ميگذاريم آب را به سد ......يريزند تا آرامگاه پدر بزرگ خشايار يا پدر خودمان زير آب برود؟
آريانا :: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۹:۳۴ بعدازظهر ::
سلام من با کلیت بحثی راه انداختید مخالفم .
شما وقتی فرق بین پادشاهان هخامنشی یا چنگیز و نادر و ...
نمیدونید و اونا رو باه یه چشم نگاه می کنید دیگه بحثی نیست .
بهتون یه سرچی در مورد شهرها پس از حملات شاه های هخامنشی بکنید تا یکم فرقش دستتون بیاد ...
jaafar1984 :: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۸:۰۵ بعدازظهر :: jaafar1984@gmail.com
يا لطيف. دوست عزيز يا شما ايراني نيستي يا به دليل رنجهاي فراواني که از دولتهاي چند دهه اخير کشورمان کشيده ايد اينطور با ماجرا برخورد مي کنيد. صرفه نظر از اينکه نمي دانم چطور مي تواني بگويي که ما نيز مانند سازندگان و دست هاي پشت پرده اين فيلم بايد ايرانيان آنهم نوه کورش را دد صفت و غولهاي بي شاخ و دم بدانيم و نسبت به گذشته و تاريخ بي تفاوت باشيم و به آينده فکر کنيم!!!! بايد عرض کنم که در مورد پيوستن به جهان بايد بداني که جهاني که ما بايد به آن بپبونديم دايم در حال تاريخ سازي اي است که ابدا وجود نداشته است. اگر به قول تو بايد به اين جهان پبوست قبل از هر چيز بايد خود را اثبات کنيم. مثلا اينکه تروريست نيستيم. با اصالتيم. افراد بزرگ و جهاني مثل مولانا و بوعلي سينا مال ماست. فکر مي کني چرا در جهان مثلا بر سر اينکه انيشتين مال کيست جنگ است؟؟؟ مگر او نيز متعلق به گذشته نيست؟ مگر امريکايي که به عراق حمله کرد خود را ناجي نمي داند؟ تو چي؟ او را دد مي داني يا ناجي؟ مگر از همين اکنون درصدد فيلمهايي براي اثبات درستي کار خودشان نيستند؟ جهان کنوني جهان سياست است و براي آنکه بتواني زندگي کني پول در بياوري و با جهان در ارتباط باشي بايد اول خودت را اثبات کني و يکي از اصول اين کار بازگويي پيشينه اي بسيار درخشان است. همانطور که امريکايي هاي بي پيشينه و بي هويت دارند براي خود مي سازند و آنوقت توقع شما دوست عزيز اين است که ما به اين پيشينه بي توجه و حتي تف به آن بندازيم و بگوييم اه اه چه بد بوديد!!!! شما به عنوان يک رييس يک بخش به يک دزد جنايتکار سابقه دار کار مي دهيد؟ يا با آن آدم بيزينس مي کنيد؟ اين ان کاريست که آنها به طور پنهان دارند با ما مي کنند يعني قطع ارتباط جهان با ما!!! هماني که شما داري شعارش را مي دهي !!!!!!!!!!!
:: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۷:۳۰ بعدازظهر ::
الهی چه احساسات انسان دوستانه ای! دوست عزیز هرچیزی رو باید در جای خودش دید. خوشم می یاد هر وقت توی موضع ضعف هستیم این همه احساسات مسیحی عرضه می کنیم. بگیر اون ور صورتت رو هم بزنن! می دونی داری راجع به چی حرف می زنی؟ یه کم سعی کن با دید بازتری جوانب قضیه رو ببینی، امپراتوری هخامنشی به گواه تاریخ یکی از متمدن ترین و انسانی ترین سلسله هایست که وجود داشتن. گذشته تو بخش مهمی از هویتته. اگرچه همه ش نیست. بی ریشگی بد دردیه. نیست؟ به هر جهت تو هم جزو همون "Persian" هایی هستی که فیلم داره ازشون حرف می زنه. فقط در حیرتم که از سازندگان فیلم کیا جزو خانواده های بازمانده جنگ ترموپیل هستن؟ یه کم به اطرافت نگاه کن. بد نیست.
:: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۶:۰۴ بعدازظهر ::
فراموش نکنيد که آينده هر ملت ريشه در گذشته آن ملت داره و ملتي که نتونه تمدن و گذشته ي خودش رو حفظ کنه و ازش دفاع کنه هيچ آينده اي نداره .فعلا که دارن ايراني ها رو وحشي نشان ميدن چه با حمله اسکندر و فيلمي که ساختن چه با ۳۰۰مطمئن باشيد از حمله ي چنگيز هم فيلم بسازن ما رو وحشي نشون ميدن.
کيانا :: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۵:۳۶ بعدازظهر :: kianaaaaa_82@yahoo.com
تي بين دو کشور جنگه هر طرف طرف ديگرو وحشي ميبينه در اين شکي نيست فقط چيزي که منو در مورد اين فيلم متاثر ميکنه قضاوت ناعادلانه و کورکورانه ي سازندگان فيلم در مورد ايرانيان و به تصوير کشيدن يه سري مزخرفات غير حقيقي در مورد ايران هست که طبيعتا هدف جز خراب کردن و به زير سوال بردن تمدن و فرهنگ غني ايران باستان و خراب کردن افکار عمومي درباره ي ايران نيست.همتون فيلم معروف الکساندر رو ديدين در اون فيلم هم سپاه يونان در مقابل سپاه ايران بود ولي در اونجا (با اينکه فيلمش هم آمريکاي بود)شاهد هيچ کدوم از این ناعادلانه گری ها نبودیم .حتی دیدیم که اسکندر به داریوش احترام میذاره و دستور به خاک کردن جنازه اش میده .اینه اون تمدن و فرهنگ غنی ایران نه این چیزایی که اینا ساختن و اگر دقت کرده باشین شروع ساختن این فیلم دقیقا مصادف شد با مطرح کردن مساله ی هسته ای ایران.آره عزیز من اینا میخوان ایرانو و مردماشونو وحشی و بی تمدن نشون بدن تا اونارو از حق مسمشون محروم کنن .اینا همش سیاسته وگرنه اگر ایرانی ها واقعا اینجوری بودن چرا تو فیلم اسکندر که مال چندین سال قبله اینطوری نکردن؟الان از هر اروپاییی بپرسی ایران چطوریه میگه پر از وحشی و تروریست حالا هر چقدر میخواینم به فیلم ایراد بگیریم اینارو چیکار میخوایم بکنیم؟ کار از ریشه و اساس خرابه وجز با همت همه ی ایرانی ها درست شدنی نیست.
:: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۵:۰۱ بعدازظهر ::
all we zealous Iranian as the owner (even the lord) of civilization and exalted culture condemn all the people who have role in making the movie 300 especially the director of this film and Warner Bros. company.
elena :: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۴:۱۸ بعدازظهر ::
با تمام حرف هاتون موافقم اما فکر کنم بهتر اين بود که به اين احساسات اينجوري تشر نميزديد . شاد باشي
moo :: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۴:۱۷ بعدازظهر :: moo@nigc.ir
Be onvane shakhsi ke salyan dar Gharb zendegi karde va doostye nazdiki ba unha ham dare , man iman daram ke in harekat dar in jahat hast ke yeki az por eftekhartarin pareye vojodiye ma ro az ma joda konanad ta rohye zaeefi va doon budan ke salyan be ma tazrigh shode risheye ghavitari peyda kone ta dar barnamehaye toolani modateshan dahane nime baz e ma ra kamelan bebandand va digar natavanim hich edeayee dashte bashim. In ensanhaye ba haoosh va albate AGAH, khod be kochektarin chizi ke khod darand mibaland che resad be ba arzeshtarin .Omidvaram ma parsian ham ba AGAHI va ba cheshmane baz be har anche ke darim eftekhar konim ta az ma taraj nashavand.
:: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۳:۳۹ بعدازظهر ::
شايد از جهاتي بشه به شما حق داد. اما خيلي دلم مي خواد شما تشريف بريد و تاريخ ايران رو بخونيد. تاريخ يک ملت چيزي نيست که بشه به سادگي ازش گذشت دوست عزيز. اونهم تاريخ درخشاني مثل تاريخ هخامنش با آدم هاي بزرگي که سرمشق جهانيان شدند. چه آينده اي وجود داشته و چه وجود نداشته باشه نميشه بذاريم گذشتمونو رو به گند بکشند. اي کاش ايراني هايي مثل شما اين حرف رو جدي مي گرفتند.
يک ايراني :: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۳:۱۳ بعدازظهر ::
من با نظرت اصلا موافق نيستم يه ايراني هميشه ايراني مي مونه حتي اگه همه بگن ايران يه خرابه اس البته اگه شرافت داشته باشه و پيشرفت هم ربطي به حفظ هويت نداره . تا حالا آلمان رفتي؟ اگه باهاشون انگليسي حرف بزني اگر هم بلد لاشن جوابتو نمي دن چرا؟ چون مي گن اينجا آلمانه و بايد به زبون ما حرف بزني! حالا به نظرت اونا عقب موندن؟؟؟ اين دو تا يعني هويت و پيشرفت ربطشون در حد ربط آقا گودرز با شقايق خانومه. افتاد که؟؟؟
--------------------------------
ف عزیز اگر دقت کنی تو همین آلمانی ها پر از نژاد پرسته پس میبینه که پیشرفت علمی جدا از فرهنگه یا بهتره بگم طیف فرهنگی جدا از بخش عقب مونده عوامه می دونستی تو امریکا ادمایی هستن که تلویزیون نبینن چون میگن مخالف دینشون هست؟افتاد که؟؟
ف :: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۲:۵۶ بعدازظهر ::
من واقعاْ متاسفم. يه جايي دارن تاريخ و ميهن دوستي ما رو که تنها دارايي ماست خيلي راحت ازمون ميگيرن.اونوقت ما ميشينيم بحث ميکنيم که کارشون درسته يانه؟ حقمونه که هيچي نداشته باشيم
مريم :: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۲:۳۷ بعدازظهر :: elec_mary@yahoo.com
من با نظرات شما کاملا موافقم.
و اینا رو هم خودم دارم می گم:
چرا چسبیدین به اسامی و این جور چیزا. مملکتمون داره جور دیگه ای غارت می شه. چرا نمی رین جلوی اونا رو بگیرین. اگه خیلی به تاریختون می بالید چرا اجازه دادین که تاریخ 2500 سالمونو تبدیل کنن به 1300.
اون موقع کجا بودین؟
وقتی نمی تونین این مسئله رو به مملکتون بقبولونین، اون وقت می خواین به جهان خودتون رو ثابت کنین؟
اگه عرضه دارین، برین شماها هم یه فیلم از واقعیت ها بسازین. برین وحشیگریهای اسکندر رو نشون بدین. برین بگین که یه جایی به اسم پرسپولیس یه زمانی بوده که یکی به اسم اسکندر نابودش کرد.
آقای کامبیز کاشانی که دارین از متن نوشته شده ایراد می گیری، اصلا تا حالا فکر کردی چرا به پرسپولیس می گن تخت جمشید؟؟؟؟ مگه این کورش نبوده که پرسپولیس رو ساخته؟ پس چرا اسم جمشید روشه؟ شماها خودتون هم از تاریختون بی خبرین که اینجوری جبهه می گیرین.
مملکتتون رو دارن یه مشت غارتگر غارت می کنن، بعد چسبیدین به این چیزای رد گم کنی مثه 300.
برای همتون متاسفم که به هیچ چیز جز اسامی و قدمت و اینجور چیزا فکر نمی کنین.
برین آینده ی کشورتون رو بسازین. برین جلوی دزدیهای مملکتتون رو بگیرین. برین از تبانیهای مملکت سر در بیارین و برای اونا به اصطلاح خودتون بمب گوگلی بسازین.
این جوری مملکت ما نجات پیدا می کنه؟ با این حرفای الکی؟
وقتشه که دیگه به خودتون بیاین.
يک ايراني آريايي :: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۱:۵۱ بعدازظهر ::
بُعد دیگرتر قضیه:
باید به سیاستگذاران Hollywood آفرین گفت.
بهترین شیوه ای که قومها رو به چالش بکشه همینه. چراکه سودآوری در تحریف مطالب معنی پیدا می کنه.
بهترین سوژه ای که گردش نقدینگی شرکتهای فیلمسازی رو تضمین میکنه همینه.
بهترین کارگردانانی که میتونن این سیاستها رو پیاده کنن معرفی میشن.
این شیوه جدید Business میتونه به تمدن یا تاریخ کشورهای دیگه هم سرایت کنه که البته بیشتر از این قبیل فیلمها خواهیم دید.
پس نگران تمدن خود نباشید. آرام ببینید و حس کنید حتی بعنوان یک ایرانی.
اميرعباس :: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۱:۰۴ بعدازظهر ::
سلام
عزيزم درسته که هميشه جنگ با وحشيگري و خونريزي همراه بوده براي هر دو طرف فرق نمي کنه کدوم برنده يا بازنده و حتي کدوم حق يا نا حق باشن
متاسفانه بشر هنوز نتونسته افکار و عقايد خودش رو از روش درست پيش ببره و ماهم شاهد اي جنگ هاي وحشيانه هنوز هم که هنوزه در تمام نقاط هستيم
درسته که جنگ بوده ولي اين فيلم يه جورايي دار به ما اتهام وحشيگري مي زنه که به نظر من تا حدي هم تقصير خودم ماست اون طوري هم که من فهميدم اين فيلم از روي يه افسانه کهن برداشت شده و اين نمي تونه نشانه تاريخ و واقعيت باشه
اميدوارم که اون هايي هم که اين فيلم رو ساختن بدونن که تمدن کهن و عظيم مارو که خيلي مايه افتخارمونه رو نمي تونن با اين فيلم هاي مبتني بر افسانه از بين ببرن
به شرطي که ما بتونيم نه با فحش و حرف هاي رکيک بلکه با دليل ومنطق جلوي اونها رو بگيريم
من هم هنوز اين فيلم رو نديدم ولي مي دونم که مثل اسکندر يا هر فيلم ضد ايراني قصد ضربه زدن رو به ما داره اميدوارم بتونيم با ژيشرفت هاي علمي و عملي به اونها ثابت کنيم گذشتمون رو اگه بخوان تيره جلوه بدن که نمي تونن اينده رو نمي توننن از ما بگيرن
معصومه :: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۰:۴۹ بعدازظهر :: iris2005ap@yahoo.com
سلام
نظراتت جالب به نظر مياد ولي با راه اعتدال رو در پيش گرفت.
اگه تو آدم تاريخ دان و تاريخ خواني بودي اين طوري بطور۱۰۰٪ همه تاريخ و جهانگشاييهاي شاهان ما را که در زمان خودشان کاري بسيار مهم و بزرگ بوده را خوار مي شماري.
اين طور نيست که تمام کساني که مدعي تاريخ و پيشينه خويشند دور از افکار ترقي طلبي و پيشرفت خواهي باشند. اتفاقا تا تو به گذشته و گذشتگان غرورمندت افتخار نکني و آنها را نشناسي نمي توني تو فکر ترقي و رشد علمي خودت باشي چه برسه به کل کشورت در سطح جهان.
وقتي خودت و نام ايراني بودنت رو ارزشمند و وابسته به گذشته پر افتخارت ندوني براي حفظ و امتداد آن در آينده هم برنامه اي نداري. اگه منظورت از کل نوشته اين بوده که ما هم ياد بگيريم اينجوري فيلم بسازيم باهات موافقم.
در پايان هم بهت پيشنهاد ميکنم کمي بيشتر تاريخ بخواني و بداني که گذشتگان ما فقط آدم کش نبوده اند.
soulmate :: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۰:۴۶ بعدازظهر ::
Khob keh deghat konid mibinid ta beh emrooz tooie tarikhe cinemaie keshvar ma hich tahie konnadeh va sinemagar ya kar gardani naboodeh keh as in tarikhe ghanie keshvaremoun hazer beh sakht filimi shodeh basheh ya had e aghal oono beh chalesh keshideh basheh beh vijheh bad az enghelab keh negahe koli beh hokoomat haie shahanshi manfi boodeh va taro khoshk hameh baham sokhteh.
Vaghti ma jashnahaie 2500 saleh ie Pahlavi ro keh hich rabti beh farhange ghani e batstane ma nadasht gardane KOOROSH E KABIR mindazim va hamaro ba yeh choob mizanim nemisheh tavaghoie az mardome digeh ie donya keh hich ashenaie ba farhange ma va bastane ma nadarand dasht.
Cinemaie ma hazer beh pardakht mabaleghe hengoft baraie sakhte filmhaee hamchon ASHAB E KAHF ya MARYAM hast vali darigh az yek gosheh negah beh in tarikh e ghani va mazloome Irane bastan.
Pasdar farhange har melat khodeh yek mellat hastan vaghti ma namayesh TAZIEH ro beh onvane namayesh aeeni keshvaremoon dar olimpic UNAN (Greece) moarefi mikonim nemitounim az mardom donya bekhaim keh tarikhe IRAN ro oonjoori keh ma mishnasim beshnasan va khob toie in mian ham oonaie keh khoob baladan az in abe gel alood mahi begiran, migiran.
Amma in ro ham midoonam vaghti keh ma khodemoun beh khater adam motaleate daghigh va yek seri pedar koshtegiha ba tarikh bastan tasmim migirim oono be zire kharvar ha ab befrestim (MESLE PASARGAD) digeh nemitounim moteassefaneh tavaghoie as digar melal dashteh bashim va oonjast keh migan AEENEH CHO GIRI BEH DAST KHOD SHEKAN AEENEH SHEKASTAN KHATAST.
Dar payan beh nzar man rahesh neveshtan web log ya darkhaste ozrkhahi nist ma bayad khodemoon onghadr ghavi, jazzab, va ba poshtavaneh dar jahat hefz arzeshhaie mellimoun amal konim keh in tarikh yek amr e badihi baraie hamie mardome donya besheh va to ie mokhaiyeleie khodeshoun IRAN va Irani ro oonjoor keh ma mikhaim ja bedan na oonjoor keh khodeshoon deleshoun mikhad.
بشير :: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۰:۴۵ بعدازظهر :: bashir_h@yahoo.com
سلام
واقعا متآسفم !!!! اکر نکاهي داشته باشيد به تعداد 110 رأى دوستان آون وقت ميفهميد كه در حكومت ايران جه ميكذرد !!!!
اينهمه توهين !! بين 110 رأى 2 هم راى ديده نميشوند ! واقعا مايه تأسفه ! براى همينه كه در حكومت ما اينقدر مشكلات وجود داره جون همانها هم همينطور بهم توهين ميكنن و هم رأى نيستن و نتيجش همينه كه كشورهاى حقيرى مانند امارات و غيره بما با دهن كجى نكاه ميكنن !!! اى كاش همان كورش و خشايار شاه را داشتيم ! لا اقل اكر بفكر كشور كشاهى نبودن ولى از مرزهاى ايران دفاع ميكردن ! امروز بازيجه مشتى منحرف و بدبخت در شرق كشور شديم كه مردم را سر ميبرن و در غرب كشور جوانان ارتش و سباه را ميكشن ، بنظر من براى مبارزة با اينكونه فيلمها و تحريف تاريخ بايد از بزركترين شركتهاى فيلمسازى در آمريكا و بهترين كاركردانها و بهترين و محبوبترين هنربيشهاى دنيا دعوت كرد و فيلمهايى درباره كورش و داستانهايى كرفته شده از شاهنامه فرودوسى درست كرد البته از نظر بودجه هم هيج مشكلى وجود نداره و ميشود دو برابر مزد و دو برابر هزينه را برداخت كرد ! فقط كافيست براى يكسال بول ملت ايران را براى فلسطينيهاى سنى مذهب عرب نفرستن !!!!!
اما با اين دولت بعيد است ! بدين دليل :
1 - جون حرف از شاهان است و دولت باين اسم حساسه و هميشه دوست داره اسم شاهان با بدى همراه باشه !
2 - امروزه حرف از اينه كه بر ايران اعراب حكومت ميكنن !! اكر دروغه بس اين بهترين فرصت براى دولته ايرانه كه ايرانى بودن خودش را نشان بده !
حميد :: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۰:۴۳ بعدازظهر :: hamidreza31@hotmail.com
يهوديان اسرائيل و آمريکائيان افعي موذي دست به دست هم داده اند تا با حربه کثيف دلار ملتي را به کثافت بکشانند و تو جاسوا کثيف تو عامل نفوذي اين اشرار فکر مي کني با انتشار افکار کثيف آنها در قالب زبان فارسي و از زبان مثلا يک ايراني مي تواني غيرت يک ملت را به باد دهي . جاسوس کثيف
سارا :: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۰:۳۰ بعدازظهر :: sara1971ju@yahoo.com
حرف حق تلخ است .
موفق باشيد .
خسرو :: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۰:۱۵ بعدازظهر :: khosrow_w@yahoo.com
اين نوشته به صورا ايميل برام اومده بود که بهتر ديديم در بخش کامنت ها ضافه بشود:
خدارو شکر بالاخره یه نفر از این دید به این فیلم نگاه کرد و از شما به خاطر این ایمیل تشکر می کنم .
من فکر می کنم از بین بردن مقبره داریوش و کوروش بدست اقوام خودشان خیلی دردناکتر هست از ساختن فیلمی بدست دیگر ملل که هیچ وابستگی نسبت به این مسئله ندارند
اینکه ما از پیشینه خودمان دفاع می کنیم و اجازه نمی دهیم کسی به تاریخ پر افتخار ایران توهین بکند خیلی خوب هست اما فکر نمی کنید دریکی دو سال اخیر ما از این نامه ها زیاد امضا کردیم . به چه نتیجه ای رسیدیم آیا اون کشورها از ما عذرخواهی کردند یا فقط مارو به باد تمسخر گرفتند و به ما خندیدند. آیا به این فکر نکردید که چه چیز باعث شده اونها در مورد ما اینطور فکر کنن .به جای اینکه دائما در حال اعتراض باشیم بهتر هست کاری کنیم که دیگران مارو مسخره نکنند.
ببینید چه کرده ایم که از آن روزگار پر افتخار به روزی افتاده ایم که در دنیا ما را مسخره می کنند.به جای این اعتراض ها کمی به خود بیاییم و فکرکنیم که آیا ما قبایل وحشی هستیم که همیشه به دیگران هجوم می بریم و اجازه آژادی بیان به جهان نمی دهیم یا انسانهایی متمدن با پیشینه تاریخی عظیم که هیچ گاه و به هیچ وسیله ای خدشه ای به این عظمت وارد نمی شود. به جای اعتراض بیائید ثابت کنیم که جهان در مورد ایران اشتباه فکر می کند نه اینکه با این رفتار به آنها ثابت کنیم که حق با آنهاست .
هدف کمپانی سازنده این فیلم فروش بالا بوده که با این اعتراض ها به این نتیجه هم رسید.
به جای جنگ گفتگو کنیم.گفتگوی بین تمدنها. مدتی هست که این موضوع رو فراموش کردیم نه ؟
کمی به خود بیاییم و بیشتر فکر کنیم.
مليحه :: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۰:۱۵ بعدازظهر ::
سلام،
درسته، اینکه همش به گذشته افتخار کنیم و راجع به حال و آینده چیزی برای گفتن نداشته باشیم نشونه خوبی نیست ولی اینا دلیل نمیشه که گذشته رو نادیده بگیریم و بذاریم هر کی هرجور می خواد راجع به تاریخ ما حرف بزنه و ما هم سکوت کنیم.
لادن :: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۱۱:۵۷ صبح :: ladan_ei@yahoo.com
واقعا متاسفم که ايراني باشي و بگي تاريخ پت و پاره يک کشور جهان سومي!!!!!!!!!!!! بله جهان سومي هستيم چون خودمون خواستيم و مي خوايم تازه اگه بخواي دقيق تر بگي شايد جهان سومي هم نباشيم چون توي بيشتر کشوراي جهان سوم بديهياتي مثل موندن پشت چراغ قرمز حل شده کسي توي اتوبان دنده عقب نميره و هزار نکته کوچک ولي مهم ديگري که وقتي در طول روز با صد تاش برخورد ميکني شايد شب بشيني پاي فيلم ۳۰۰ يا هر مزخرف ديگه اي که با غرض و مرض ساخته شده و از توهين به خودت کشورت تاريخت و.... ککت هم نگزه و تازه به تاريخ خودت بگي پت و پاره. نه دوست من تاريخ واقعي ما اوني نيست که با تغيير حکومت تغيير مي کنه. پدر و مادر ما توي مدرسه يه چيزي در موردش خوندن و ما چيز ديگه. تاريخ اون چرت و پرتي که هرودوت نوشته نيست. تاريخ همونيه که ما در همين لحظه با کارامون و تصميم گيري هامون داريم مي سازيمش. همون وقتي که تصميم ميگيريم براي اين که فلاني رئيس جمهور نشه بريم به اون يکي راي بديم که تا ديروز فحشش مي داديم. بعدم بگيه همين چند سال پيش فرانسوي ها همين کارو کردن. بله فرانسوي ها اين کارو انجام دادن ولي به پشتوانه اين که مي تونستن مطالبلتشونو از نفر دوم بگيرن ولي ما چي؟
تاريخ پر شکوه ايران باستان و برخلاف نظر خيلي از دوستان جو زده تاريخ پر شکوه ايران بعد از اسلام تا قبل از قاجار ملعون ميتونه پشتوانه اي براي ساخت آينده باشه. و مهم ترين نکته هم اينه که در طول تاريخ ايراني ها همه ملل مهاجم رو توي خودشون حل کردن. به قول رئيس جمهور سابق ايراني مسلمان شد ولي عرب نشد.
همه ما هزاران بار قبلا و اين روزا شنيديم که آمريکايي ها تاريخ ندارن و به تاريخ بقيه ملل حمله مي کنن. بله اين موضوع تا حدي درسته. فکر مي کنم راديوي آمريکا هنوز اون برنامه تاريخيشو داره که توي اون مناسبت هاي تاريخي آمريکا اعلام ميشد مناسبت هايي مثل قهرماني فلان بوکسور يا تيم کريکت يا بسکتبال و صد البته سالگرد قدم گذاشتن آرمسترانگ روي کره ماه فلان کشف علمي و....حتما داشتن سابقه تاريخي مهمه که آمريکاي متمدن دنبالش مي گرده. ولي آمريکا که گناهي نداره که ۲۰۰ و اندي ساله که رسما وجود داره. آمريکا اگه آمريکا شده به خاطر تنوع مليت هاييه که اونو ساختن و صد البته به خاطر نظر داشتن به آينده. به خاطر اين که پولداراي آمريکا کارخونه و دانشگاه و مرکز تحقيقات مي سازن و پولداراي ما ....
چند تا از شما تام پين رو ميشناسين؟ اگه نمي شناسين کتابي به همين اسم نوشته هوارد فاست (اميدوارم اشتباه نکرده باشم) رو بخونين شايد مثل من براتون جالب باشه که در سالهاي آخر قرن ۱۸ خواندن کتاب بين کارگراي مهاجر به آمريکا کاري متداول و عادي بوده و اين که خوندن کتابهاي تام پين چه اثري روي تاريخ آمريکا گذاشته.
آتوسا :: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۱۱:۴۰ صبح ::
واقعا متاسفم که ميبينم شما نسبت به تحريف تاريخ ارزشمند ايران در زماني که اين کشور بزرگترين تمدن دنيا را در اختيار داشت اينقدر بي تفاوتيد و جذب يه مشت اراجيف بي مفهوم يه نويسنده رواني به اسم فرانک ميلر شديد و آنها را آثار زيباي هنري مي دانيد. اي کاش يه سري به تخت جمشيد بزنيد تا مفهوم هنر را درک کنيد. اين آقايوني که ۳۰۰ را ساخته اند اي کاش حداقل اينقدر مردانگي داشتند که چهره خشايارشا و ايرانيان را آنگونه که بود به تصوير ميکشيدند. خدا رو شکر تصوير خشايارشا در تخت جمشيد کم نيست. من در اينجا لينکي گذاشته ام که ميتونيد بريد و کمي بيشتر با تاريخ واقعي آشنا بشيد. http://www.ghatar.com/?p=4927/
فريد :: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۱۱:۲۱ صبح :: faridueen@yahoo.com
سلام
من کاملا با نظر شما موافقم.
:: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۱۱:۱۲ صبح ::
ببين تو ديگه به نظرم کم کم داري از اونور ژشت بوم ميفتي.به فرض که تو حس ناسيوناليسم نداري و يا آدم خيلي انتر ناسيونالي هستي .ديد خارجيها و مخصوصا غربيها به تو اينجوريه.توي وضعيت الان واقعا اينجوري نيست که ديد من و تو نسبت به موضوع اهميتي داشته باشه.اين ديد اوناست که ما ايراني هستيم و ايرانيا هم اينجورين.حتي لياقت اسم خليج فارس رو هم ندارن.اگر تو واقعا آدم انتر ناسيونالي باشي مثل بقيه بايد از همه مردم جهان دفاع کني مثلا راجع به فلسطين و عراق که هر روز توش مثلا ۵۰۰ نفر کشته ميشن هم همينقدر نگران باشي.در صورتيکه به نظرم جو موجود انقدر روت اثر گذاشته که فقط با حمله به ايرانيا موافقي.تو فقط اگر پاسپورت ايراني داشته باشي حتي اگر معتقد باشي داريوش و نادر و کوروش خيلي آدمهاي دبنگ و به دردنخوري هم بودن باز بايد چند مرحله امنيتي بيش از بقيه مردم دنيا براي ورود به يه کشور طي کني.
اين بدليل ايراني بودن(اگر واقعا ايراني باشي) توئه نه به خاطر تفکراتت.اوناميخوان هر طوري که هست ترتيب تو و کشورتو بدن حتي تاريختو که خيليهاشون قبلا اونو تصديق مي کردن.حالا تو هرچقدر که دلت ميخوات انترناسيونال باش.فرقي نداره.ميخوان کشورتو تجزيه کنن و بعد بندازنت تو يه ايالت در پيت که قير داره ولي قيف نداره و در مرحله بعدي حسابي ترتيبتو بدن و تو در همين حال فکر کني خشايار و کوروش چقدر آدماي بي شعور و بي تربيتي بودن.مثلا تو با اين طرز تفکرت يقينا نبايد نسبت به فتح کشورت بدست عراقيا مسئله داشته باشي چون اين کشوري که فقط ۱۰ درصد از چيزيه که داريوش و نادر و خشايار براي ما فتح کردن هم دستاورد اون آدمهاي جنايتکاره و تازه ما که داراي هويت انتر نشنال هستيم چه فرقي ميکنه که واقعا عراقيا و يا هرمليت ديگه اي بيان و اينجا دور هم يه حال اساسي بکنيم!!!
ببين مسئله هويتهاي ملي هنوز بسيار قويتر از اونه که بشه نفيش کرد.همه آمريکاييها توي تمام فيلمها و ادبياتشون عميقا به اين موضوع معتقدند بعد در عين حال فوکوياما رو هم ميارن بزرگش ميکنن که براي بقيه مردم جهان تبليغ هويت فرامليتي کنه و بگه الان عصر پست مدرنيزمه و همه هويتها داره به سمت چند پايگي پيش ميره.
قضيه روياي آمريکايي و سبک زندگي آمريکايي که اينهمه تو ادبيات مکتوب و رسانه ها بهش اشاره ميکنن و جزء مقدسات زندگي آمريکايي هاست رو بذار کنار نظراتت ببين به چه نتيجه اي ميرسي.
اگر دقت کني ميبيني که بر خلاف جريان پست مدرنيزم الان خيلي از کشورهاي دور و برت دارن براي خودشون حتي هويت سازي و تاريخ سازي ميکنن که بتونن بر مرمشون مسلطتر باشند.
اين واقعا مهم نيست که تو به داريوش و نادر و خشايار افتخار ميکني يا نه و لي تو هم با اين پست نشون ميدي که نه تنها اصلا بيطرف نيستي بلکه تو جبهه اونايي.
هويت ملي يه مسئله واقعا اساسي براي بقاي هر کشوريه.روش حکومت صرفنظر از نوعش و تيترش قاعدتا هميشه بايد اين باشه که يه مبنايي به عنوان مليت و منافع ملي ايجاد کنه تا بتونه واقعا براي مردمش کار کنه و اونا رو هم به عمل به وظايف اجتماعيشون وادار کنه.
سعي کن با اطلاعات محدود توي مسائل خيلي بزرگ وارد نشي حداقل ۳۰ درصد موضوع رو درک کن و بعد راجع بهش نظر بده
کاظم عليپور :: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۱۱:۰۵ صبح :: kama27006@yahoo.com
حالا بعد از 100 تا نظر تقریبا همسان خیلی دوست دارم نظر خودتون رو برای بتر دوم جویا بشم. به من تماس بگیرید.
طیبه :: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۱۱:۰۴ صبح :: sakura_1364@yahoo.com
سلام خدمت دوستان
من کاملا موضوع مطرح شده را قبول دارم.و از دوستاني که شايد بدون فکر حتي ناسزا گفتن مي خوام که آدماي عميقتري باشن و يک خورده از خودشون ارزش فکري نشان بدن که ما مردم ايران کلي نياز داريم به اين فکر..
بعد من نمي دونم چرا تا يه داستاني جايه دوري اتفاق مي افته همه ايراني ها تازه مي فهمن ايرانيان و شروع به اعتراض مي کنن اما کلي توهين و ناسزا داخل ايران ميشه اما انگار نه انگار چرا به جاي گير دادن به يک فيلم که مثل فيلم هاي ديگه فراموش ميشه و بيشتر جنبه تفريحي داره به توهين هاي ديگه توجه نمي کنيم الان تو اينترنت هرجا مي بينن ما ايراني هستيم اطلاعات نمي دن سايت ها بسته است اجازه دانلود نداريم اين ها توهين نيست؟؟!! چرا اين ها مهم نيست چرا اين ها اعتراض نداره چون نمي تونين درسته..اما گير دادن به يک فيلم راهتره..از صبح تا شب کلي توهين به مردم ايران ميشه اما نهايت گير ميدين به يک فيلم فيلم که بيشتر جنبه تفريحي داره مگه تاريخ رو عوض مي کنه اين فيلم در عوض فيلم يك شب با پادشاه رو ببينيد كه ايراني نساخته اما از 100 تا ايراني بيشتر به جزئيات رسيده..فيلم زيبا كه قدرت ايراني ها رو نشون داده...مردم مشكل داريم همه ما مشكل داريم با تعصب به جايي نمي رسيد به جاي اين شلوغ بازيها ببينيد مشكل اصلي كجاست...............
سيامك :: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۱۰:۵۷ صبح ::
اي کشته که را کشتي که کشته شدي زار
وقتي به خودت اجازه بدي به کسي توهين کني مثل ساختن برنامه هاي طنز براي بوش و بلر و ... بله که امروز کشوري که تازه دو روزه از زير آب اومده بيرون به خودش اين اجازه رو ميده که به تمدن ۲۵۰۰ ساله ما که تنها چيزيه که برامون مونده توهين کنه .
در ضمن هموطن عزيز خوبه که اول تاريخ رو خوب بخوني بعد درباره اش نظر بدي .
عرق ملي هم خوب چيزيه يه خورده داشته باشي ضرر نداره.
راهله :: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۱۰:۵۰ صبح :: raheleh_saeidian@yahoo.com
لطفا از این به بعد راه بهتری را برای پر خواننده شدن وبلاگتون پیدا کنید نه راههای غیر فرهنگی اینچنینی را!!!
یا حداقل قبل از نوشتن فقط اندکی مطالعه کنید تا تفاوت بین کورش و خشایار و چنگیز و تیمور و نادر را بفهمبد
همه می دانیم که کورش اولین بیانیه حقوق بشر در دنیا را نوشت که خوشبختانه هنوز موجود است و غیر قابل تکذیب و این یعنی شاه ما ایرانی ها در 2500 سال قبل کاری را انجام داد که غربیان کمتر از 100 سال است به آن دست زده اند و خشایار هم به خونخواهی پدرش که 4 سال قبل از این جنگ توسط یونانیان کشته شده بود به یونان لشکر کشید که اگر این کار را نمی کرد مرزهای ایران نا امن می ماند و مردم کشورش از یورش های گاه و بیگاه یونانیان در امان نبودند . . . مسلما هر حکمران عاقلی بیشتر به فکر مردم و کشور خودش است نه کشورهای متخاصم.
به هر حال همانطور که گفتم راه قشنگی را برای مطرح شدن انتخاب نکرده اید.
آیه :: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۱۰:۴۳ صبح :: ayeh61@yahoo.com
akeh jomho0ori eslami khodesh dare tarikhe irano pak mikone,mage ina nabo0odan ke ko0or0oshe kabir ro...
dige be ghole shaer az mast ke bar mast...
taze inam mese filme eskandare,hame mibinan....
:: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۱۰:۴۰ صبح ::
حتي اگر همه حرف هاي شما درست باشد (که اينگونه نيست)، ما قطعا حق نداريم با دست خودمان تيشه به ريشه مان بزنيم يا اگر هم ديگراني بودند که زدند؛ بنشينيم و نگاه کنيم ...
فراموش نکن که من، اگر گوشت تو را بخورم، هرگز استخوانت را دور نخواهم انداخت ...
م.ز.پ :: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۱۰:۳۷ صبح :: maisamzp@yahoo.com
سلام به نظر من شما ايراني نيستي احتمالا شما هم جز ناخالصي هايي هستيد که اعراب و مغول وارد ايران کردن
تو چيزي در باره تمدن ميدوني ؟؟ درباره تاريخ ؟ در باره ايران؟؟؟؟
ds :: چهارشنبه ۲۳ اسفند / ۱۰:۲۹ صبح ::
اي کشته که را کشتي که کشته شدي زار
وقتي به